Виступи на засіданні педагогічної ради школи




РЕАЛІЗАЦІЯ НАСТУПНОСТІ В ОСВІТІ ДОШКІЛЬНИКА
ТА МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА
Однією із найбільш актуальних проблем сучасної педагогіки та методик є забезпечення наступності у навчанні дітей різних вікових груп. Проблема наступності, в першу чергу, стосується освіти дітей в дошкільній та початковій ланках освіти. Саме тому у 2016-2017 н.р. кафедра  вчителів 1 класів нашого міста детально працювала над питанням забезпечення наступності в освіті дошкільника та молодшого школяра.  Семінари проводилися на базі ДНЗ «Теремок» та ЗОШ І-ІІ ступенів №5.
З боку дошкільних навчальних закладів наступність виявляється не тільки в підготовці дитини до школи, а й у забезпеченні її загального психічного розвитку, а з боку школи передбачає  продовження загального психічного розвитку дитини на основі максимального використання того позитивного, що дитина набула в дошкільному віці. Реалізація наступності і перспектив­ності між навчальними закладами передбачає об'єднання комплексів організаційних заходів, створення методичних розробок, спрямованих на задоволення вікових і особистісних потреб дітей старшого дошкільного і молодшого шкіль­ного віку. Такий комплексний підхід насамперед має на меті забез­печити психологічні умови, які максимально сприяли б усебічному розвитку особистості дитини, збереженню її індивідуальності.
Діяль­ність дошкільного закладу і школи як перших ланок системи безпе­рервної освіти передбачає такі напрями:
науково-теоретичний наукове обґрунтування, розроблен­ня та реалізація концепції діяльності, спрямованої на розвиток дити­ни спільна робота з оновлення змісту, форм і методів освітнього процесу у дошкільному закладі та у школі з позиції особистісно орі­єнтованої безперервної освіти;
освітній здійснення ступеневої освіти, починаючи з до­шкільного закладу; забезпечення наступності програм і навчальних планів дошкільного закладу і школи, їх узгодження та оптимізація;
дослідницько-практичний апробація авторських розробок, нових форм і методів роботи з дітьми в освітньому процесі дошкіль­ного закладу та школи, спрямування роботи на формування відно­син розвивального навчання у системах «дитина педагог», «дити­на батьки», «дитина діти» «педагог батьки»;
організаційно-управлінський організація і планування ро­боти дошкільного закладу і школи, координація діяльності всіх ланок освітніх закладів.

          Головне завдання дошкільного закладу всебічний розвиток дітей, спираючись на який учитель зможе краще розв'язувати поставлені перед ним завдання. Школа,  має знати, що саме сформував дошкільний навчальний заклад у свідомості дітей, у їхній поведінці, й активно поставитися до цих досягнень, поводитися з досягненнями дошкільного дитинства, як із «коштовним матеріалом», шукати і знаходити в них потрібне.

           Тенденції розвитку дошкільної і початкової ланок освіти мають багато спільного, зокрема передбачають орієнтацію на особливості дитини, створення сприятливих умов для формування у неї належної спрямованості, самосвідомості, позитивної самооцінки, самоповаги та шанобливого ставлення до тих, хто її оточує, конструктивних мотивів поведінки, нахилів, потреб характеру, пізнавальних, психічних процесів тощо.
          З огляду на це, вже почався звязок програм, методів і форм навчання в дошкільному навчальному закладі та початковій школі. Елементи навчальної діяльності, що формуються в процесі навчання на заняттях у дошкільних закладах, забезпечують успішність навчання в школі. А шкільне навчання забезпечує  взаємозвязок, розширення, поглиблення й удосконалення отриманих у дитячому садку знань, умінь і навичок.
          Наявність внутрішнього звязку в змісті навчально-виховної роботи, методах педагогічного керівництва, формах організації діяльності у дошкільному навчальному закладі і початкових класах загальноосвітньої школи забезпечує цілісність процесу розвитку, навчання і виховання дитини.
         Тож маємо надію, що на сучасному етапі, коли відбувається реформування загальної середньої освіти, що включає нові концептуальні засади, пріоритетні напрями «Нової української школи» реалізація та забезпечення процесу наступності перейде на  більш  якісний рівень.

Немає коментарів:

Дописати коментар