неділя, 23 квітня 2017 р.

Готуємося до дня цивільного захисту

«Юні рятівники»
Вікторина з пожежної безпеки
Мета вікторини-змагання: закріпити знання дітей  з питань пожежної безпеки, навчитися швидко оцінювати небезпечну ситуацію, приймати оптимальне рішення щодо її подолання, рятування свого життя та наданню допомоги іншим.
Для проведення вікторини діти формують команди, обирають капітанів, формується склад журі.
Вікторина проходить у декілька турів. Складність завдань збільшується з кожним наступним туром.
І тур Відгадай загадку.
Конкурс оцінюється у 10 балів. За неправильну відповідь — з максимальної суми балів віднімають штрафні бали.
ЗАГАДКИ:
1.Червона корова всю солому на чорне борошно змолола. (Вогонь, попіл.)
2. Догори висить, до пори мовчить, а вогонь зачує і сичить, й лютує.
(Вогнегасник)
3. Жовта смерть для змія у червоній скрині. (Ящик з піском)
4. Маленька зірка відлетіла, багато лиха наробила. (Іскра)
5. Без рук, без ніг, а вгору повзе.(Вогонь)
6. Без полум’я вечерю зварить, необережних сильно вдарить. (Струм)
7. Все життя їсть, а з голоду вмирає. (Вогонь)
8. Хто його не бережеться, дуже скоро обпечеться. (Полум'я)
9. У тісній темниці живуть хлоп’ята яснолиці. (Сірники)
10. Небезпечний для людини, корисний у господарстві. (Газ)

ІІ тур Конкурс капітанів
Ведучий повідомляє капітанам, що їм будуть запропоновані питання, на які дається відповідь з коментарем. Час на підготовку відповіді — хвилина. Хто готовий — піднімає руку. Конкурс оцінюється 5 балами. Кожна неточність — штрафний бал.
1. Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, яке прискорює горіння).
2. Чому бензин або гас, які горять не можна гасити водою? (Бо вони легші за воду і розподіляється по її поверхні і гасіння водою не дає ефекту).
3. Чому у навчальних закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей).
4. Яка діжка представляє більшу небезпеку: наповнена бензином чи порожня після нього? (Порожня: в ній може створитися вибухонебезпечна концентрація парів бензину з повітрям).
5. Чому не можна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки — вибухонебезпечні).
6. Чи можна вмикати світло, якщо у квартирі відчувається запах газу? (Ні, через те, що при вмиканні світла може виникнути іскра, що при наявності газу може спричинити вибух).
7. Як погасити палаючий на людині одяг? (Потрібно зупинити його, повалити на землю і катати, збиваючи полум’я. Можна обернути ковдрою.)
8. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, позвати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).
9. Які існують види вогнегасників? (Пінні, вуглекислотні, порошкові).
10. Куди треба телефонувати під час пожежі, що треба повідомляти? (Викликати пожежну службу за телефоном 101. Повідомити, що і де горить, адресу: вулицю, номер дому, під’їзду, його код; своє прізвище).
ІІІ тур Змагання команд
Час на підготовку відповіді — хвилина. Хто готовий — піднімає руку. Конкурс оцінюється 4 балами. Кожна неточність — штрафний бал.
У цьому турі команді дається завдання на картках і вони повинні дати відповідь через 30 секунд. .
1. Які причини виникнення пожеж у побуті? (Залишені без догляду електронагрівальні прилади, перевантаження електромережі при одночасному вмиканні у розетку декількох електроприладів, куріння у постелі, пустощі з вогнем, вибухонебезпечними або невідомими предметами).
2. У яких випадках при пожежогасінні використовуються вуглекислотні вогнегасники? (При гасінні всіх видів горючих матеріалів та електроустановок під напругою).
3. Чи можна гасити електроагрегат або електромережу, що горять, водою або пінним вогнегасником? (Ні, якщо вони під напругою. Перед гасінням їх слід знеструмити).
4. Ви знаходитеся на третьому поверсі будинку, що горить. Вихід на сходи — відрізаний. Затримка хоч на хвилину — і ви отруїтесь чадним газом. Ваші дії? (Взяти простирадла, зірвати гардини, міцно зв’язати їх між собою на 2-3 вузли, міцно прив’язати до батареї опалення, спустити кінець у вікно і спуститися по цій мотузці скільки зможете, відпустити її і стрибнути на землю).
ІV тур Тестування
Командам пропонуються питання про порядок дій людини, яка опинилася у небезпечній ситуації і три варіанта відповіді. Максимальна оцінка за відповідь — 3 бали, за помилкову відповідь — 0 балів. Час на підготовку відповіді — 3 хвилини.
Ведучий роздає командам по одній картці із запитаннями. Команди відмічають правильну відповідь і повертають картки ведучому.
1. Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?
а) зателефоную по 101;
б) покличу на допомогу сусіда;
в) втечу, нікому нічого не сказавши.
2. Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?
а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;
б) буду просуватися до виходу;
в) закрию рот і ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.
3. Загорілася електромережа, ваші дії?
а) буду гасити її водою;
б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;
в) буду кликати на допомогу.
4. Що робити, якщо на вас загорівся одяг?
а) буду бігати, зриваючи одяг;
б) впаду, буду качатися, збиваючи полум’я;
в) завернуся у ковдру.
5. Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?
а) вимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;
б) буду гасити водою;
в) спробую винести сковороду на сходи до сміттєпроводу і вилити туди олію.
6. Ви розпалюєте газову колонку або духовку газової плити. Сірник згас, а ви не встигли запалити газ, що ви будете робити?
а) дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;
б) перекрию газ;
в) перекрию газ та перевірю тягу.
7. Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?
а) зупиню, роз’ясню, що це — небезпечно;
б) пройду мимо;
в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші біль безпечні заняття.
V тур Виявлення джерел небезпеки
У цьому турі командам видається однаковий малюнок, тема якого: «Дитина у кухні». Завдання команд — знайти максимум джерел можливої пожежі і травм для дитини. Їх повинно бути не менш десяти. Скільки команда знаходить джерел небезпеки — стільки балів і отримує. На виконання завдання відводиться 5 хвилин. Команда, яка перша і без помилок виконує завдання — отримує додаткові бали (кількість додаткових балів визначає журі).
Правильні відповіді: (Перелік небезпек, що зображені на малюнку).
1. Маленька дитина сама на кухні в оточенні багатьох небезпек.
2. Кухонні рушники сушаться над плитою.
3. З крану ллється дуже гаряча вода.
4. Дитина торкається рукою сковороду з гарячою їжею.
5. Ручка сковорідки розгорнута назовні від плити.
6. У столі пляшки з отруйними рідинами.
7. Провід електрочайника має пошкоджену ізоляцію.
8. У одну електричну розетку увімкнуто декілька електроприладів.
9. Провід електрочайника звішується зі стола.
10. Електрочайник стоїть на краю стола.
11. Сірники розкидані, дитина легко може до них дістатися..
12. Гачок на боковій стінці стола на рівні росту дитини.
13. У попільниці не загашені недопалки.
14. Ввімкнута електроплита.
15. Тостер перегрівся, знаходиться без догляду.
16. Кухонний килимок має зморшки.
17. Через залишену біля дверей іграшку можна перечепитися.

Команди здають аркуші з відповідями. Журі підводить підсумки, визначає переможців, нагороджує їх.

Немає коментарів:

Дописати коментар